ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند
سرخط خبرها

سرانجامِ کنکور | نگاهی به آخرین تغییرات کنکور در سال‌های پیش‌رو

  • کد خبر: ۱۱۱۷۵۴
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
  • ۱
سرانجامِ کنکور | نگاهی به آخرین تغییرات کنکور در سال‌های پیش‌رو
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در آخرین اظهارات خود درباره تغییرات آزمون سراسری و تأثیر پیشینه درسی داوطلبان در آینده تحصیلی آنها سخن گفت.

سیدمحمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ کنکور برای هر نسلی تجربه‌ای متفاوت به همراه داشته است، چه آن روز‌ها که همه چیز در روز کنکور مقدر می‌شد و چه حالا که رئیس سازمان سنجش می‌گوید؛ براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده به صورت قطعی اعمال خواهد شد.

در واقع در گذشته اگر شما روز کنکور سرحال بودید؛ با انرژی به جلسه کنکور می‌رفتید و آزمون خوبی را پشت سر گذاشته بودید در نتیجه در دانشگاه‌های خوب کشور و در رشته‌های تاپ قبول می‌شدید، بعد از تحصیلات هم وارد بازار کار می‌شدید و همه چیز ختم به خیر می‌شد؛ اما حالا قرار است که پذیرش داوطلبان براساس آزمون و سوابق تحصیلی آن‌ها انجام شود و از سال آینده حدود ۱۵درصد ظرفیت دانشگاه‌ها به این روش تکمیل خواهد شد.

در واقع با این پذیرش تأثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبان ۴۰درصد و سهم آزمون سراسری در پذیرش داوطلبان ۶۰درصد خواهد بود و این به معنای آن است که داوطلبان باید در طول سال‌های تحصیل طوری درس بخوانند که بتوانند با پذیرفته شدن در رشته موردنظر در یکی از دانشگاه‌های خوب کشور عاقبت به خیر شوند.

موضوع تغییرات در کنکور مقوله‌ای است که از سال ۱۳۸۴ مطرح شده و همچنان ادامه دارد، اما به نظر می‌رسد که در ظاهر سازمان سنجش به عنوان متولی امر تصمیم خود را گرفته است و قصد دارد روند پرحاشیه ورود به دانشگاه را تغییر دهد. رئیس سازمان سنجش در این باره گفته است: «در کنکور سال آینده اولا دروس عمومی نخواهیم داشت و تمامی سؤالات دروس عمومی از کنکور حذف می‌شود و بررسی آن‌ها به سوابق تحصیلی دانش آموزان منتقل خواهد شد که این سوابق در طول سال‌های تحصیل بررسی و اعمال می‌شود. همچنین از سال آینده کنکور از دروس اختصاصی به صورت دو بار در سال برگزار می‌شود و نتایج و نمره داوطلبان در این آزمون تا دو سال معتبر است.»

با این برنامه ریزی جدید نقش آموزش و پرورش در آینده تحصیلی دانش آموزان پررنگ‌تر می‌شود و متقاضیان باید از چند سال قبل خود را برای ورود به دانشگاه آماده کنند. تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور امسال نیز به صورت مثبت اعمال خواهد شد و اگر داوطلبی در کنکور نمره خوبی کسب کند، معدل پایین و سوابق تحصیلی وی نمره کنکور او را پایین نمی‌آورد، اما اگر معدل او بالا باشد، می‌تواند همین نمره را افزایش دهد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این برنامه ریزی جدید می‌تواند استرس داوطلبان کنکور را کاهش دهد و راهی نو برای ورود به دانشگاه را پیش روی متقاضیان قرار دهد یا نه؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ای خدا
Czechia
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
0
0
این دیگه چه طرح مزخرفیه این همه سال با تقلب نمره ۲۰ گرفتن حالا یهو همش ارزشمند شد بخدا ملت هینجوری فشار روشونه یک میلیون داوطلبی رو بدبخت نکنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->